Ez a világ legértékesebb luxus márkája

luxus
Meg fogtok lepődni, hogy melyik márka a világon a legértékesebb. Bár a nagy divatházak bármelyike lehetne, 2016-ban mégis ez viszi a prímet.

A Louis Vuitton a legértékesebb

A Millward Brown felméréséből az derült ki, hogy a luxus divatmárkák piaca összességében 6 százalékkal csökkent, pedig a 2015-ben ugyanez a szféra 16%-kal nőtt. A pénzügyi szakemberek több okot is látnak a visszaesésre, egyfelől a kínai és az orosz piac gazdasági lassulását, másrészt a megváltozott kínai szabályozásból fakadó kifejezetten a luxus márkákat érintő beviteli változásokat. Például nagy érvágás volt ez a Pradának idén, de még a toplistás Louis Vuittont és Guccit is megviselte. Ugyanakkor kevéssé érintette a térségben viszonylag újnak számító Hermés-t

Továbbá értékrendi és fogyasztói szokások megváltozása is befolyással van a luxusmárkák keresletére. A fogyasztók közül, az Y generáció sokkal visszafogottabb vásárlási szokásokkal rendelkezik a többi korcsoportnál. Ők viszont a jelenleg aktív keresőknek egy fájóan nagy csoportját képviselik. A helyzeten pedig az sem segít, hogy érintett márkák is tovább erősítik az exkluzivitásukat, ahelyett, hogy szélesebb piaci rétegek kielégítésére törekednének.

luxus

Ezek a faktorok pedig összeadódtak. A helyzet így az olyan márkáknak kedvez főleg, amelyek elterjedtebbek és hozzáférhetőbbek. Ilyen például a Michael Kors. A márka idén először került a top 10-be.

A fogyasztók számára a táskák és Ázsiában főleg az ékszerek tűnnek a legjobb befektetésnek, talán ez is az oka a Louis Vuitton elsőségének.

Az internetnek köszönhetően a luxusmárkák elkezdték harmonizálni áraikat a különböző térségekben. Az európai piacon például kifejezetten a szürkegazdaság visszaszorítására csökkentették az árakat, míg Kínában a profit növekedést célozva. Bár a Chanel, a Cartier, a Patek Philippe és a Burberry például árakat csökkentett Hongkongban, míg Európában emelte őket.

A cégek szintén sokat változtattak, különféle, egyedi módokon a marketing és kommunikációs stratégiáikon is.

Forrás: StatistaMillward Brown

Bejegyzéshez kapcsolódó címkék:
, , , , , , , ,

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.