A magyar Instagram felhasználók 95, 1 százaléka Facebookot is használ, de 49,4 százalékuk jobban szereti az „Insta” hírfolyamát.
Míg a nemzetközi adatok a Popsugartől származnak, addig a magyarországi adatokat az Instagramról a Crane Kft. készítette el, immár második évben. A „Magyar Instagram Körkép” 3076 magyar felhasználó idén májusi megkérdezésével született.
Az Instagramon a fennállása óta eltelt 6 évben összesen 40 milliárd képet töltöttek fel a felhasználók.
Bár 2016 sokak által és számára kritizált év (volt). Ennek ellenére is a világszinten legtöbbet használt hashtag a #love, immár harmadik éve tartva ezt a pozíciót. Több mint 900 millió alkalommal írták be a felhasználók a világon.
Ebbe beletartozunk mi, magyarok is egyébként. Nálunk ugyan csak a második legszívesebben használt hashtag, mert Magyarországon a #MIK az abszolút kedvenc. A hashtag dobogó harmadik helyén itthon idén a #friends áll.
Az emoji toplista globálisan így alakult:
10. kék szív
9. konfettiszóró ?
8. győzelem kézjel ✌
7. OK kézjel ?
6. mosolygó arc, mosolygó szemekkel ?
5. két szív ?
4. csókot dobó arc ?
3. sírva nevető arc ?
2. mosolygó arc szerelmes szemekkel ?
1. piros szív ❤
A magyar felhasználók idén legszívesebben a barátaikat és ismerőseiket követték, mintegy 89,3 százalékban, emögött áll a külföldi híres emberek és végül a személyesen nem ismerte „hétköznapi” emberek.
A legszívesebben követett magyarok:
3. Sarka Kata @katasarka (185 000 követő a felméréskor, most: 200 000)
2. Dukai Regina @reginadukai (212 000 követő a felméréskor, most: 227 000)
1. Lévai Andrienn @adriennlevaiofficial (351 000 követő a felméréskor, most: 383 000)
A magyar toplistára messze ráver a nemzetközi vizeken is bőven hajókázó modell, Palvin Barbara (@realbarbarapalvin), aki 3 900 000 követővel büszkélkedhetett a felmérés elkészültekor, de azóta 4,5 milliónál áll.

Az Instán idén már 100 000-rel több nő van, mint férfi!
Furcsa érdekesség, hogy a csajok fele szívesen oszt meg szelfit, ám csak 10 százalék szereti megnézni másét is. A pasik kicsit kevésbé hiúk, nekik csak 30 százalékuk szeret önképet feltölteni, viszont csak 6 százalékuk nézegeti szívesen mások szelfijét. Saját szelfi oké, másé nem oké. Kicsit olyan, mint a vélemény.
Ha már idegesítő dolgoknál vagyunk, a nőket egyébként leginkább a reklámok idegesítik, ezt követik a járművek és a technika – ez nekünk annyira nem jó hír – és végül jönnek az utált szelfik.
A férfiak szintén a reklámoktól akadnak ki legjobban, de a divat és a cuccok sem a legkedveltebbek körükben. Valamint utálják ők is a szelfiket, ám meglepő, hogy a mémeket és a vicces képeket is. A férfiaknak kevésbé lenne jó a humorézéke akkor?
A nemek közti különbségek gyanús jelei az Instagramon is megfigyelhetők. A nők a leginkább a vicces képeket és mémeket szeretik nézni, ezt követik a divat és a cuccok. Míg a pasik a leginkább a városokról, tájakról, természetről készült képeket részesítik előnyben. Ezeket követik csak az elkapott pillanatok, ami a csajoknál amúgy a harmadik helyen áll.
Noha a #kutya és #cica hashtag csatát tavaly a macskák nyerték, idén már fordult a helyzet, sőt becsúszó szereléssel megérkezett a Divatech kedvenc állata is a dobogó harmadik helyére, ami a Crane szerint egy „mémállat”, az unikornis. (Ezt a „mémállatot” az unikornis nevében is kikérjük magunknak!)
Na, kedves Olvasók! Ti használjátok az Instagramot? Mit néztek legszívesebben?