Egy hetes digitális detox kihívás!

digitális detox
Mikor találhatnánk megfelelőbb időt arra, hogy kicsit visszaszorítsuk életünkben a mobileszközök használatát, mint januárban? Jöjjön egy kis digitális detox!

Akár beismerjük, akár nem, néha szükségünk van egy kis digitális detoxra, még akkor is, ha egyébként nem vagyunk telefonfüggők.

Mégis a digitális világ valahogy beette magát a bőrünk alá és egységet képezünk vele. Az ünnepek alatt pedig amúgy is hajlamosabbak vagyunk még többet nyomkodni a készülékeket. Mondván: pihenünk. Ez nincs azért jól.

Korábban már olvashattatok a telefonfüggés jelenségéről, amit igenis komolyan kell venni. Persze, ez nem abban az értelemben életveszélyes függőség, mint az alkoholizmus vagy a drogfüggőség, de attól még káros és aljas is, mivel nem is nagyon vesszük észre érintettségünket.

(Azok, akik 20 percet nem képesek eltölteni anélkül, hogy ne ellenőriznék telefonjuk kijelzőjét, vagy akár a telefonjukkal a párnájuk alatt fekszenek le aludni, azért elkezdhetnek gyanakodni…)

Ne bagatelizáljuk el! Ez a függőség is függőség, semmiképpen sem kívánatos, vagy egészséges. Főleg pedig nagyon kontraproduktív. A kékfény-kibocsátás negatívan hat a lelkünkre és a bőrünkre egyaránt. Például öregít! Sajnos, ez sem mindegy.

digitális detox

Mégis eléggé berántott legtöbbünket ez a dolog. Akkor most mit tegyünk? Na, erre álljon itt egy recept: A szokásos, nagy januári hajrában a testünk szépítése és a vele való törődés mellett, egy kis gondot fordítani a mentális egészségünkre is. Az alábbi lépések a Popsugar magazintól származnak, segítenek egy picit „lejönni a szerről”. Legalább egy hétre. Vagy ki tudja, talán többre is. Mindezt pedig anélkül, hogy drasztikus lépésekhez kéne folyamodni. Nem, nem kell lelakatolni, vagy kukába hajítani a telefonokat.

Egyébként alkalmazás is van, ami segíthet bennünket ebben a küldetésben, de ez a megoldás egy kicsit valahogy visszás. Elvégre a függőség tárgyával segíteni a leszokást, valahogy eléggé nagy paradoxonnak tűnik. (Viszont ígérjük, a jövőben ki fogjuk próbálni, hogy ne alkossunk elhamarkodott véleményt ismeretlenül!)

digitális detox

Most pedig nézzük miből is állna a detoxhét! Például kezdhetnénk jövő héten!

Hétfő

Ma tisztulj kicsit! A szociális médiában (pl. Faecbook) töröld ismerőseid közül azokat, akiket nem is ismersz, iratkozz le a kéretlen hírlevelekről és vond vissza a követését mindannak, ami vag yaki már nem érdekel. Továbbá töröld ki azokat az alkalmazásokat, amiket nem használsz a telefonodon és a tableteden.

Kedd

Kapcsolj ki mindenféle értesítéseket! Ha ez túl nagy lépés, legalább a mobilon az alkalmazásértesítéseket kapcsold ki mindenképpen!

Szerda

Ma reggel állj ellen a késztetésnek, hogy megnézd a telefonod. Keress erre a reggelre más, nem digitális elfoglaltságot!

Csütörtök

Este ne nézd meg a telefonod lefekvés előtt!

Péntek

Csinálj esti programot! Menj el vacsorázni, moziba, vagy a barátaiddal és ne vidd magaddal a telefonod!

Szombat

Egész nap ne nézd meg a közösségi alkalmazásokat! Nincs Instagram, nincs Facebook, se Twitter, se Snapchat, se…

Vasárnap

Egész napra kapcsold ki a telefonod!

Na, meg tudod csinálni a telefondetox kihívást?

 

Forrás: Popsugar

Kapcsolódó cikk:
Az okostelefon-függőség az alkoholizmushoz hasonlít!

Bejegyzéshez kapcsolódó címkék:
, , , ,

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..