13 legnagyobb tech-lépés a divatban

1998-tól napjainkig a technológia és a divat fejlődése számos ponton összekapcsolódott. A nagy tervezők nyitottan fordulnak az újdonságokhoz.

1998

A még 1998-ban bemutatott 99’-es tavaszi/nyári kollekciók sok szempontból hoztak technológiai áttörést a divatban.

Helmut Lang újraírta a digitális kultúrát azzal, hogy az ő divatbemutatóját közvetítették legelőször az interneten.

Alexander McQueen 1999-es tavaszi kollekciójának bemutatóján robotokat használt. Shalom Harlow modell egy fehér ruhát viselve, körbe-körbe forgott a kifutón, miközben a robotok sárga és fekete színűre fújták a ruháját.

Issay Miyake egy tervezőmérnök (Dai Fujiwara) segítségével kifejlesztette az A-POC-ot (A Piece of Cloth = Egyetlen darab anyag). Ez egy olyan technológiát takar, ami komputeres tervezéssel egyetlen cérnából állít elő ruhadarabokat egyetlen folyamat keretében. Jelentős újítást jelent ez a gyártási technológiák terén.

divat technológia
Kép forrása: Issay Miyake

2006

Hussein Chalayan szintén tavaszi kollekciójának bemutatóján a tervező mikrochipek segítségével olyan anyagokat hozott létre, amik maguktól mozogtak. Ez annyiban nyilvánult meg, hogy az anyagok maguktól átalakultak a kifutón és a szálak megfeszítésével egészen új ruházatot hoztak létre ugyanazon a modellen.

2010

Iris van Herpen a londoni építésszel, Daniel Widringgel közösen készített 3D nyomtatással készített terveit mutatta be. Ennek az első kollekciónak minden egyes darabját egy hétig nyomtatták megállás nélkül.

divat technológia
Kép forrása: Iris van Herpen

2012

A Diane Von Füstenberg 2013-as tavaszi/ nyári kollekciójának bemutatóján gyík-sikkre vette a figurát azzal, hogy Google Glass okoszemüveget adott modelljeire, majd a bemutató végén a Google Glass tervezőjével, Sergey Brinnel vonult végig.

divat technológia
Kép forrása: Ecouterre.com

2013

A Burberry Prorsum női vonalának 2014-es tavaszi bemutatóját iPhone 5s készülékekkel rögzítették, majd az Apple a telefon kamerájára fókuszáló reklámként is közzétette a spotot.

2014

A Fendi 2014-es őszi showján a Google segítségét igénybe véve, drónok köröztek a bemutató felett. Karl Lagerfeld szőrös kis charm szörnyei jól mutattak, fentről, lentről egyaránt.

A Topshop virtuális-valóság élményt nyújtott vásárlóinak a londoni áruházban Oculus Rift 3D szemüvegekkel, akik ilyen módon nézhették a valós időben zajló divatbemutatót.

divat technológia
Kép forrása: Topshop

2015

A Dior is hasonló bemutatóval jelentkezett, mint előző évben a Topshop, ám náluk nem csak a bemutatót vehették szemügyre az ügyfelek, hanem egy teljes virtuális sétát tehettek a backstageben. A DigitasLBi-vel közösen, házon belül fejlesztett, saját virtuális élményt kínáltak Dior Eyes elnevezéssel a kiválasztott üzletekben.

divat technológia
Kép forrása: Dior

Szintén ebben az évben dobják piacra az Apple Watch-ot és máig is tartó kollaboráció kezdődik a Hermès-vel.

Néhány pillanattal a kollekció bemutatója előtt, a Gucci már betekintést engedett a 2016-os őszi kollekciójába Snapchaten.

divat technológia
Kép forrása: Snapchat

2016

Az amerikai márka, a Chromat tervező-tulajdonosa Becca McCharen VR szemüvegeket helyezett az őszi divatbemutatón a látogatók székei alá, hogy újra és újra megtekinthessék a bemutatót.

divat technológia
Kép forrása: Vogue / Alas Mert és Piggot Marcus

Forrás: Vogue/ Rachel Waldman

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..