A celebek egyenesen a Google-be posztolhatják friss híreiket

google
A Google immár lehetőséget ad bizonyos szervezeteknek és a hírességeknek, hogy magukról hiteles információkat tegyenek közzé egyenesen a keresőbe.

Posts on Google, a legújabb, exkluzív funkció

A funkció, hogy személyek közzétehetnek tartalmakat, amik aztán a keresőben jelennek meg, még a 2016-os elnökválasztási kampány során indult el, próba jelleggel. A Google engedélyezte az elnökjelölteknek, hogy a Twitter bejegyzésekhez hasonló, rövid tartalmakat, státuszfrissítéseket tegyenek közzé. Ezek aztán akkor jelentek meg a felhasználói oldalon, ha valaki rákeresett az adott személy nevére.

Két napja azonban a Google egy brazíliai eseményen bejelentette ezt az új, úgynevezett „Posts on Google” funkciót. Mielőtt azonban bárki is örülni kezdene, hogy akkor most már a Google is valamiféle közösségi térré alakul, erről valójában nincs szó. Azoknak, akik számára később a vállalat elérhetővé teszi a funkciót, egy jelentkezést kell benyújtaniuk, és a cég ezt elbírálja. A keresőóriás egyelőre kifejezetten múzeumokra, sportcsapatokra, sportszervezetekre és filmekre, valamint a filmezéssel kapcsolatos személyekre, hírességekre és szervezetekre fókuszál.

A Google állítása szerint az ötlet abból ered, hogy amikor valaki rákeres például egy múzeumra, akkor lássa a vele kapcsolatos naprakész információkat, kiállításokról, rendezvényekről.

Brazíliában már zenészek (pl. Vanessa de Mata) is igénybe vehetik a „Posts on Google” szolgáltatást, de feltehetően csak idő kérdése, mikor ér el a lehetőség az Egyesült Államokba is. A vállalat közleménye szerint a szolgáltatást más kategóriákkal és térségekre is kibővítik.

Az elnökválasztások alatt írásos bejegyzéseket, linkeket, fotókat és videókat is megoszthattak a jelöltek. Úgy tűnik, hogy jelenleg is ilyen tartalmakat tehetnek közzé az erre jogosultságot nyert személyek, szervezetek.

Bár a forma kissé a szociális média irányába mutat, valójában nem valószínű, hogy a Google errefelé szeretne mozdulni. Inkább csak arról lehet szó, hogy szeretnének minél frissebb és hitelesebb információkkal szolgálni a felhasználóknak. Most ezt az utat választották ahelyett, hogy a Google + szolgáltatásukat nyomnák. Minél relevánsabb találati eredményekre törekednek, minél biztosabb forrásokból.

Az új funkciót egyébként Magyarországról még sajnos nem láthatjuk, de ami késik, nem múlik!

Forrás: Techcrunch

Bejegyzéshez kapcsolódó címkék:
, , ,

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..