A Nutella algoritmus

nutella
A kedvenc mogyorókrémünkből 7 millió darab egyedi köntösbe bújt Olaszországban. Ennek megvalósításához a technológiát hívták segítségül.

Nutella + algoritmus? Tuti, hogy legalább az egyik szó érdekelni fog…

A Nutella 1944-es születése óta bizony sokak kedvence, ám Olaszországban, a hazájában még ennél is népszerűbb! A gyártó/forgalmazó, Ferrero szerint mindent lehet még tovább fokozni. Ezért felkérték az Ogilvy & Mather Italia reklámügynökséget egy kampány lebonyolítására.

nutella

Az Ogilvy-nél pedig azt találták ki, hogy mi lenne, ha minden egyes üveg Nutella egyedi csomagolást kapna. Egyedit? Hogyan? Nos, a reklámügynökségnél kitaláltak egy algoritmust, ami megtervezi az egyedi csomagolást. Az algoritmus egy adott minta és szín könyvtárból dolgozik, amiből a gyártás könnyedén megvalósítható és ezeket kombinálja szinte végtelen variációba.
Persze, egy véges adatbázis kombinációinak a száma is véges, de talán a 7 millió egyedi megjelenésű (természetesen ezáltal limitált) üveg Nutella azért csak kitart egy darabig. Egy kampány erejéig biztosan!

nutella

Mivel a vásárlóknak igazán tetszenek a színes és egyedi üvegek, a kampány átütő sikert aratott. Sőt, még ingyen reklámot is jelentett a Ferrerónak, mivel a vásárlók előszeretettel teszik közzé a megvásárolt darabokat a közösségi média felületein. Nagy elismerés ez a méltán híres a reklámügynökségnek is.

Nyáron állítólag érkeznek az egyedi üvegek egy kampány erejéig több európai országba is. Franciaországba mindenképpen.

Jól néz ki, nem? Ki tudja, talán az ázsiai üzletekben felbukkan néhány itthon is…

Forrás: The Verge

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..