A divatházak, mint a Dior is, egyre több figyelmet szentelnek a filmsztárok és zenészek öltöztetése mellett az influencer piacnak is.
Az influencer kifejezés azokat a szereplőket, oldaltulajdonosokat jelöli a közösségi médiumok felületein, akik nagy követőtáborra tettek szert tartalmaikkal. Ők a közösségi médiumok celebjei, azok, akik a képeikkel, videóikkal, szöveges vagy kombinált tartalmaikkal a figyelem középpontjába kerültek. Jelenlétükkel egészen új utakat nyitott a reklámpiacnak.
Az egészen apró márkáktól a nagy divatházakig a vállalatok igyekeznek kihasználni a rivaldafényt, amiben az influencerek tetszelegnek. Ezért elhalmozzák őket ajándékokkal (és szerződésekkel), amit aztán kiválasztottjaik megosztanak a közösségi oldalaikon. Mindezt miért? Az influencerekhez kapcsolódó követőket elérni.
https://www.instagram.com/p/BrNH88FIZxA/?utm_source=ig_web_button_share_sheet
A Dior már jó ideje lovagolja ezt a hirdetési formát, ám nyáron a Dior Cruise 2019 bemutató idején egy különleges influencernek adtak teret a márka Instagram feedjében. Nem másnak, mint az Instagramon noonooiuri (@noonooiuri) néven elhíresült CGI animációval készült influencernek. A rajzfigurának több mint 200 000 követője van a közösségi oldalán, és bár ő nem valós, a követői bizony azok. A virtuális közösségi térben, ahol kiskedvencek is hatalmas követőtáborral rendelkeznek, a határvonalak olyannyira elmosódnak, hogy azt hihetnénk, akár noonooiuri nem emberi mivolta sem zavaró.
A hülyeségnek ez a szintje már kínos
A valóság viszont az, hogy úgy fest, nagyon is zavaró. Már a divatbemutatónál visszatetszést keltett az animációs figura. Ám a december közepe-végén megjelentetett sminkvideó, ahol Peter Philips, a Dior vezető sminkese noonoourit sminkeli, teljesen kiverte a biztosítékot a Dior rajongók körében.
„A hülyeségnek ez a szintje már kínos” – írja a Mail Online. „Válasszatok igazit!” – folytatja a Sun a cikk címében, amiben a jelenséget övező felháborodásról számolnak be.
Az Instagram hozzászólások sem finomabbak. A divatház rajongói nyíltan a nemtetszésüket fejezték ki, hogy az amúgy is felborult szépségideálok világában mennyire nincs szükség erre. A – valójában nem is létező – tökéletességet így is piedesztálra emelik a reklámok.
Nevetségesnek, bizarrnak, abszurdnak és szükségtelennek minősítették a „baba” alkalmazását egy sminkvideóban. A követők nehezményezték azt is, hogy egy sminkterméknél arra kíváncsiak az igazi bőrön hogyan mutat a termék, nem egy CGI-jal készített kisfilmet néznének.
Noha a közösségi térben igen sok eltérő dolgot találnak a követők sértőnek ízléstől, értékrendtől, gondolati világtól függően, mégis van némi igazság a felvetésekben. Egy olyan használati cikk reklámozását, mint a sminktermékek, nem biztos, hogy egy digitális személyre kellene bízni. Még akkor sem, ha a szakemberek szerint lassan az lesz a tendencia és a jövő a reklámiparban, hogy a „drága” közösségi influencerek helyett digitálisakat használjanak.
Nos, kedves Olvasók, Nektek mi erről a véleményetek? Mennyire zavaróak a digitális influencerek? El tudjátok képzelni, hogy egy olyan terméket vásároltok, amit így hirdetnek?